Partneri na projektu: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, UNESCO, Allianz, Končar
Za projekt su nam dodijeljena bespovratna sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja u školskoj godini 2015./16. te 2016./17.. Projekt također ima preporuku Agencije za odgoj i obrazovanje.
Edukativna izložba ‘Hrvatska iz zraka’ sastavljena je od 30 fotografija hrvatske materijalne i nematerijalne baštine, snimane iz ptičje perspektive. Fotografije su tiskane na plakatima dimenzija 96×64 cm. Prati ih 30 edukativnih tekstova o geografskim, povijesnim, razvojnim i kulturnim značajkama Hrvatske – a svi zajedno slikaju osebujan portret Hrvatske i smještaju je u širi prostorni i vremenski kontekst.
U razdoblju od 2015. do 2017. godine, izložbu smo postavili u 260 srednjih škola na području 20 hrvatskih županija. Od ukupno 260 škola koje sudjeluju u projektu, odabrali smo 110 u kojima je autor projekta Davor Rostuhar otvorio izložbu edukativnim predavanjem u trajanju od 45 minuta. Kroz predavanje, autor je predstavio svoj rad i rad KEK-a, te kroz primjere svjetske i hrvatske baštine objasnio važnu ulogu lokalnog stanovništva u zaštiti prirodne i kulturne baštine. Također je objasnio ulogu koju originalni, kreativni umjetnički projekti igraju u postizanju tog cilja. Na par predavanja g. Rostuharu pridružila se Rut Carek, glavna tajnica i voditeljica Službe za UNESCO koja je ukratko objasnila ulogu UNESCO-a u Hrvatskoj i svijetu.
Osmišljavanje projekta edukativne izložbe ‘Hrvatska iz zraka’ u srednjim školama proizašlo je iz želje da se učenicima ponudi drugačiji pogled na vlastitu zemlju. Prema iskustvima profesora s kojima smo osmišljavali projekt, gradivo koje nije prezentirano na standardan način učenici lakše usvajaju. Učenici radije aktivno sudjeluju u projektima koji su multimedijalni, a ovaj je upravo takav. Tijekom godina profesori svjedoče tome da učenici teme iz hrvatske povijesti, geografije i književnosti procjenjuju dosadnima i nezanimljivima. Provođenjem ovog projekta, odnosno promjenom načina predavanja, povećala se i motivacija učenika za boljim upoznavanjem vlastite zemlje. Korelacija postoji s predmetima geografije, povijesti, likovne umjetnosti, hrvatskoga jezika i biologije. Sadržaj projekta uklopio se u dosadašnju viziju škola koja uključuje inovativnu i na učenike usmjerenu nastavu.
Kroz projekt smo svakoj od škola koja je sudjelovala u projektu donirali set od 30 predivnih plakata koji, osim što služe kao ukras u školskim hodnicima, stalno stoje na raspolaganju učenicima i posjetiteljima škole da nauče više o prirodnoj i kulturnoj baštini zemlje u kojoj žive.
Najveći uspjeh ovog projekta povratna je informacija koju dobivamo iz škola u kojima je projekt proveden. Učenici su pokazali interes za boljim poznavanjem ljepota svoje zemlje, a izložene fotografije potiču ih da još uvijek promišljaju onome što su čuli tijekom predavanja. Učenicima je ovim projektom pružena prilika da na drugačiji način nauče nešto novo o svojoj zemlji, ali su istovremeno imali priliku vidjeti rezultat upornosti, marljivog rada i slijeđenja svojih snova te kakvu ulogu umjetnički projekti mogu imati u očuvanju baštine.
Obrtnička škola za osobne usluge – Zagreb
Srednja škola Krapina